Banebygger kursus på Revsø Rideskole

29-04-2024

DKF afholder banebyggerkursus på Revsø Rideskole, Sommersted den 25-26 maj 2024

Instruktør: Mette Madsen. Mette er uddannet af Kim Andresen og har gennem de sidste 4 år været fast banebyggerassistent på Rævebjerg hos Kim, og været banebygger til mange af Landsstævnerne og klubstævner rundt om i Danmark siden 2019.

Adresse: Revsø Markvej 2, 6560 Sommersted

Deltagere:   -     Kurset henvender sig til alle, der ønsker at blive eller allerede er en del af det team,

der arrangerer store og små kørestævner under Dansk Køre Forbund

Tilmelding senest den 8 maj til til Arnild Arp-Hansen, mail: mail@dyrelund.eu  med oplysning om navn, tlf, mail og køreselskab/køreforening.

Kurset starter lørdag den 25 maj kl 0900 med morgenmad i rytterstuen og slutter søndag den 26 maj senest kl 1700. Anne Mette Jespersen Dau sørger for forplejningen, dvs morgenmad, frokost og middag lørdag og morgenmad, frokost og kaffe før I kører hjem om søndagen. Pris: 600 kr per deltager, som betales til Anne Mette, når I kommer lørdag.

Overnatning: Telt, egen campingvogn eller hvis man bor i nærheden, kan man køre hjem.

Medbring FEI reglementet på dansk, med rettelser gældende fra 1. januar 2024. Kan downloades. fra DKF’s hjemmeside, www.danskkoereforbund.dk, se under Konkurrencekørsel – Kørereglementer.

KURSUSINDHOLD

Kurset er tilrettelagt med en blanding af teori og praktisk bygning af baner.

Vi vil bygge 2 keglebaner, og vi gennemgår en maratonrute og nogle tilhørende maratonforhindringer. Der vil være fokus på de forskellige stævnetyper, klasser og sværhedsgrader af baner, og hvordan en let bane kan gøres sværere og en svær bane gøres lettere, uden at alt skal bygges om. Efterhånden som banerne er bygget, vil et antal af kuske med forskellige spandtyper køre keglebanerne, som efterfølgende kan justeres og køres igen.

Vi glæder os til at høre fra jer.

Køreudvalget