Historien om Danmarksmesterskaberne

Ole Jespersen, tidligere redaktør for KØRESPORTEN og autodidakt historieforsker m.m., inden for hestevogne og kørsel med heste, har lavet en liste med danmarksmestre fra starten i 1978 i de forskellige klasser.

Listen ligger for nuværende på Oles hjemmeside, hvortil der er et link under konkurrencekørsel på Dansk Køre Forbunds hjemmeside. Det har den gjort før, men blev ikke overført fra sidste udgave af hjemmesiden, hvor der var en simpel udgave af listen. Listen har Ole ajourført med billeder og link til resultatlisterne, så man også kan se, hvor andre deltagere blev placeret. Op til 2008, var det forbundsmesterskaber for alle klasser, først efter DM i 2008, godkendte Danmarks Idrætsforbund enkelte klasser som officielle Danmarksmesterskabs klasser, og fra 2010 blev 1- og 2-spand pony og hest godkendt som officielle DM-klasser, og vinderen får en guldmedalje fra DIF og påført deres lister over Danmarksmestre.

Se listen her: