Europamesterskabet for unge kuske fra 12 – 25 år.

På Flyingen fra i dag, d. 23. juli til søndag den 28. juli.

I dag har der været tjek af ponyer og heste, og de danske kuskes gik fin igennem.

att.r9qT2CP_A2VZ2wecvLRDisGGqOgv0FnLKC3c3WDrmMs.jpg240723christianjespersendauden174ks.jpg240723rikkeruusden190ks.jpg

Beklager men fik ikke lige foto af alle fra dyrlæge tjek.

Her alle.

Se hvad kuskene har præsteret inden de kom til EM:  print fra Instagram med kuskenes meritter

Dressuren

Mesterskabet er delt op i klasser alt efter alder, children klassen fra 12 – 14 år. (Man må starte i klasse det år, hvor man bliver 12 også 14 år.) De skal kører dressur onsdag d. 24. juli og Danmark har 3 kuske i den klasse, Dotea Hedegaard Hansen, kører dressur kl. 09:08, William Feldstedt kl. 09:16, Silas Kirkeskov Møller kl. 11:23. Alle klassen Children 1-spand pony.

I klassen Children 2-spand pony starter Christian Jespersen Dau kl. 15:37.

I junior (14 – 18 år) Frederik Feldstedt kører dressur torsdag d. 25. juli kl. 09:32, Kate Saxager kl. 11:14.

I klassen U25 (16 – 25 år) 2-spand pony starter Maria Buchwald kl. 15:35.

I klassen U25 1-spand pony starter følgende fredag d. 26. juli Andrea Vieth Kjerside kl. 09:16, Mette Grimbühler kl. 09:24, Rikke Ruus kl. 11:00.

I klassen U25 1-spand hest, Kimmie Marie Rasmussen, fredag kl. 15:05

Se alle starttider og resultater her.

Alders krav er lidt forskellig om man kører pony, eller hest og spand type.

Åbnings ceremoni

Tirsdag aften har der været åbnings ceremoni.

Dansk Køre Forbunds kasserer Kasper Petersen har sendt live det kan ses på Dansk Køre Forbunds Facebook side, kan ses uden profil, med reklamer.

1. video.              2. video          3. video

Official

Pia Skar dansk overdommer ved stævnet.

Til afviklingen af et Europamesterskab, kræves der 5 dommere, Danmark stiller med overdommeren Pia Skar. Kim Andreasen er assisterende banebygger, design af maratonen, maratonforhindringer og Forhindringskørsels banen. Til at kontrollere at ponyer og heste bliver behandlet ordentlig, er der 8 steward, hvor de tre kommer fra Danmark; Louise Andreasen, Susanne Mathiassen og Elisabeth V. Flensted. Og så der selvfølgelig dyrlæger to fra Tyskland og 2 fra Sverige.

To danske steward, Louise og Elisabeth

Som officiel fotograf er Bine Sierla, kendt køresports fotograf og hun har sendt disse foto, fra dyrlæge tjek. Hendes foto kan se på de sociale platforme og to køresider.

Hippoevent              Hoefnet

Hold i dag