Danmarksmesterskaberne 2024

Rævebjerg.jpg

Danmarksmesterskaberne i kørsel med hest/pony og vogn arrangeres i år af Dansk Køre Selskab på deres stævne plads i Mørkøv, Rævebjerg fra den 21. - 25. august 2024. De skriver på deres hjemmeside at alle kuske kan deltage, dog er det kun de kvalificerede kuske der kan vinde medaljer. I teorien betyder det at, en ikke kvalificerede, kan overraske og vinde over danmarksmesteren. Der kunne være en dygtig kusk, der ikke har nået at kvalificere sig, der er dog et stævne til, hvor man kan kvalificerede sig, på Birken, ved Midtjysk Køre Selskabs landsstævne den 3. og 4. august. Man skal holde tungen lige i munden, for stævnet bliver delt op på flere niveauer. Danmarks Idrætsforbunds guldmedaljer, der bliver hængt om halsen på de officielle danmarksmestere i klasserne 1-spand hest og pony og 2-spand hest og pony i svær klasse. Samt de vil komme på DIF's liste over danmarksmestere.  I middelsvær klasser er der udskrevet i klasserne 1-, 2- og 4-spand spand hest, pony og småpony, den bedst kvalificeret kusk, vil kunne kalde sig forbundsmester og får en guldmedalje af Dansk Køre Forbund. Der er også skrevet klasser for de helt unge, fra 10 - 25 år, de bedste der vil også kunne kalde sig forbundsmestere 2024. For at kunne deltage i konkurrencen om medaljer, skal kvalifikationskravene være opfyldt, fra sidste DM i 22, skal man have kørt 3 stævner i de klasse man ønsker at deltage i, det ene må gerne være DM i 2022 og det sidste skal være i år, man skal have gennemført og have under 75 strafpoint i dressur, for den der kører om DIF's guldmedaljer under 70 strafpoint.

Se dokumentet med kvalifikationskravene her.

Dansk Køre Selskab tilbyder publikum camping ifm. mesterskaberne, der afholdes på Rævebjerg, 4440 Mørkøv.
Pris pr. campingenhed = kr. 1.125 (150 EUR).
Prisen inkluderer el, bad og toilet på stævnepladsen.
OBS! Der er både handicapvenligt bad og toilet på stævnepladsen.
Tilmelding skal ske til stævnesekretær Janne Kristiansen på e-mail: jannekristiansen@mail.dk