Udvalget der koordinerer sportskørslen der kører efter FEI regler, er et af de mest møde aktive udvalg, men også ret moderne, for så vidt, skriverkarlen her ved, foregår de fleste møder online, altså uden rejse- og forplejningsudgifter.

Sportskørsel udvalget, køreudvalget under Dansk Køre Forbund tager debatten om hestevelfærd alvorligt. De har drøftet det på sidste møde, d. 9. sept. Og planlægger at afholder møder om problematikken, som jeg læser det.

Samt vi har den officielle meddelelse om hvem der repræsenterer Danmark ved Verdensmesterskabet d. 18. - 22. september. Vi viste det godt, men nu er det helt officiel, for det er nemlig en af de mange opgaver udvalget har at udtage kuske til mesterskaber. Denne gang, har det været nemt, for alle kvalificeret kunne komme afsted, men ikke alle ønskede det. Nogle gange til mesterskaber har Danmark flere kvalificerede kuske end arrangør ønsker, eller har plads til, og der er det udvalgets opgave at udpege.

Se referatet her.